måndag 29 juni 2009

I väntan på onsdag...

Idag kom min bok Nålbindning som jag beställt från Slöjdmagasinet. Jag gick en kurs i nålbindning för flera år sedan. Jag tyckte det var en svår tekning, svårt att få det jämt. Jag gillar verkligen saker som är gjorda i nålbindning så jag önskar jag hade mer tid och tålamod att lära mig tekniken ordentligt. Just nu köper jag böcker och drömmer om att jag också ska kunna nålbinda vackra saker.
På onsdag drar allt igång... Jag ska vara med och tvåändssticka och så ska jag virka min trådgårdsmus. Jag är beredd!! Har plockat fram garnet så jag väntar bara på instruktioner.

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Jag har en liten utmärkelse till dig på min blogg, om du har tid vill säga ;)

Sunna sa...

Så härligt att ligga i startgroparna till så mycket skoj

India sa...

Jag gjorde likaledes, köpte en bok om nålbindning för att fräsch upp minnet och få klart några påbörjade vantar som värmde lådorna. Nåja, det gick inte så bra jag begrep ingenting och fick ta en väninnas mamma till hjälp i alla fall. Nu är det bara tummarna kvar egentligen men jag får nog åka en ny tur till min lärare för det här går jag bet på. Det är ju annars så kul med nålbindning, tycker jag som absolut inte kan sticka. Och två ändar måste ju vara dubbelt så svårt som med en så det ska jag inte ge mig in på! Hoppas du får kul på kursen och lycka till med nålbindningen.