fredag 7 augusti 2009

Tillbaka

Nu är jag tillbaka. Jag har nu jobbat i en vecka men jag har haft fyra underbara veckors semester. Jag har både varit på resandefot och hemma och tagit det lugnt och laddat batterierna inför hösten. Här är lite bilder från semestern: Lyktan som är en butik i Arboga. Jag stannade där när jag var på väg ner till
Vadstena . Min bror och svägerska har bott i Arboga och då var vi jämt till Lyktan när jag hälsade på. Här är lite bilder från trakten runt Vadstena.




Jag var på Spetsmuseet och tittade på årets utställning.




Jag köpte endel knyppelmönster både hos Elsa Petterson, Svenska spetsar och hos Knyppelboden.


Annars håller jag mest på och saftar och syltar. Jag har kokat blåbärssylt med vaniljstång, gjort hallonsaft och gjort hallon och blåbärssaft. Jag har också plockat en hel del svamp! Jag ska snart börja pyssla igen och visa lite bilder på det. Men det ligger lite nere just nu. Tiden räcker inte till!!!

3 kommentarer:

India sa...

Oh vad roligt att få se lite bilder från Vadstena, har inte varit där i år. Alltid lika kul att hälsa på hos Elsa Pettersson.

linéa sa...

Hoppas du haft en härlig semester. Det skall bli spännande att se dina fina alster igen.
Kram

Samtal från min trädgård sa...

Välkommen hem igen! Det låter som en väldigt trevlig semester du har haft.
Ska också försöka göra något här i höst med handarbetsförtecken, något mera än bara syfestivalen hade jag tänkt mig.