onsdag 18 november 2009

Jul, jul strålande jul....


Nu längtar jag till jul!!!
Jag hoppas att jag ska kunna vara lång ledig från jobbet. Då ska jag läsa, handarbeta och njuta av en kall och vit vinter (som vi förhoppningsvis har!!)
Just nu håller jag på att bunkra upp med pocket böcker som jag ska läsa då. I går kom En plats i solen av Liza Marklund.
Jag har också fått boken Sticka småvarmt. Så det ska jag göra. Jag ska lära mig sticka sockor med hällapp. Jag har sagt det länge nu men nu ska det bli av!

4 kommentarer:

India sa...

Det låter som härliga julplaner.

linéa sa...

Jag längtar också till jul, skall vara ledig. Fast det är mycket jag planerat att hinna med innan, och tiden går väldans fort nu. :-)

Samtal från min trädgård sa...

Jag älskar också den boken. Håller på med basmönster på vantar därifrån just nu.
Hoppas du får ledigt.

Sunna sa...

den boken är jättebra och hällappen fixar du på nolltid, ett bra mönster på häl som är ännu lättare hittar du på dödergöks blogg. den är kanon den hälen