torsdag 15 juli 2010

Workshop



Workshopen i går var otroligt trevlig! Trevliga deltagare, trevlig miljö och en otroligt trevlig och inspirerande lärare i Tant kofta. Vi fick börja med det svåra VÄLJA GARN. Man ville välja allt! Sedan var det rundvandring i spinneriet. Så roligt att få se maskinerna, man blir lika tagen varje gång man ser spinningen.Sen var det provstickning, fika på gårdscafe, mer stickning på själva tröjan och vips så var tiden ute! När jag kom hem blev det kaffe och stickning på verandan och så gjorde jag några egna enkla stickmarkörer. Det var några som hade egna eget gjorda stickmarkörer med sig, så jag blev lite inspirerad. Jag träffade Call design där. Kul att träffas i verkliga livet.
Idag har jag plockat jordgubbar och kokat sylt. Gott!

3 kommentarer:

Call design sa...

God kväll!
Vilken dag vi hade på verandan, med en helt underbar lärare som inspiratör!

Vad fina stickmarkörerna blev!

Så kul att träffas i verkliga livet!
Vi syns snart igen hälsningar

Samtal från min trädgård sa...

Vilken trevlig dag på semestern! Härligt att få träffa en annan bloggare i verkliga livet.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Kul att ses!
jag gillar internet men visst är det något visst att träffas på riktigt.
Många hej fr. Koftan