söndag 17 januari 2010


Jag ligger hopplöst efter i Ullia gulliga sakers virkalong. Jag hoppas att jag ska hinna ta ifatt det i morgon. Jag har i alla fall gjort något vettig under helgen! Jag har gjort ett par raggsockor som min lillebror ska få. Jag har också gjort klar de gröna sockorna som jag tror att jag ska behålla själv. Idag blev jag så glad!! Jag har idag fått ett par långa stickadesockor av farmor A (hon som gjortde vackra svarta vantarna). Jag ska ta kort på dem bara det är lite ljusare ute så att ni får se dem.
Här är mitt spöke. Han/hon ska bo i en låda, så att jag tillsammans med mina barn på förskolan kan sjunga "Spöket i lådan". Det är så kul att göra saker till jobbet. Barnen uppskattar det verkligen. Vi jobbar ofta med konkret material eftersom barnen jag har hand om är små. Sakerna brukar jag oftas lägga i en sydd påse. Det är då lätt att ta med den överallt, både ute och inne!

5 kommentarer:

linéa sa...

Vilket gulligt spöke! Vad roligt för barnen med rekvisita. Sockorna är jättefina och ser väldigt sköna ut.
Ha en fin vecka!
:-)

Samtal från min trädgård sa...

Fina sockor!
Vi har också haft ett spöke på besök ifrån sonens förskola för en hel del år sedan. Han kom ur ett ägg till förskolan ifrån frökens semester i Egypten! Varje helg var han med något barn hem, hade dagbok med sig som man fick fylla i. Det var väldigt skojigt!

Call design sa...

Så kul att du visar lilla söta spöket!
Arbetar ju också som förskollärare och älskar verkligen att göra sådana saker.

Något som jag är dålig att visa på min blogg, lovade mig det inför detta år att visa lite mer sago- och sång påsar.
De är ju verkligen kreativitet och så kul!
Många goa hälsningar

Sunna sa...

Raggisar är alltid raggisar, vad kallt det vore utan dem, jättefina

Helene sa...

Moahhhaaaaa... jättesöt och kommer bli poppis bland barna...