söndag 25 april 2010

Kakfat


Min arbetskamrat N och hennes dotter har gjort helhärliga kakfat!
De är gjorda av fat och äggkoppar.


Jag var ju bara tvungen att göra sådana jag med!! Jag var på loppis och köpte fat och äggkoppar. Till glasfaten tog jag glas i mellan. Jag ska behålla ett fat, det vita, de andra ska mina studenter som jag har på jobbet få. Nu skulle jag vilja ha förslag på vad man kan ha mellan faten på gamalt porslin. Det som är lite beige aktigt. De skulle ju bli underbara kakfat eftersom de är så härligt dekorerade. Det kan vara lite svårt att hitta äggkoppar i alla fall på de loppisar jag går på.
N hade också gjort en karamellskål av en stor tekopp. Hon hade bara vänt på koppen och klistrat på fat. Hel läckert!

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Har sett dem förr, men de blir ju så personliga, ingen blir ju lik den andra. Måste titta på loppisen nästa helg, jag med.

Nilea sa...

Vad fina! Jag har sett en variant med gammalt porslin där det var gamla fina kaffekoppar mellan faten. Vad har du använt för lim?

miaring sa...

Alltså, detta är en så härlig idé, att man bara blir glad. Jag har sett en variant med små plastdjur mellan faten. Trevlig Valborg och kram
Mia