onsdag 7 april 2010

Påskhöna



Den här påskhönan gjorde jag under påsken. När vi hade kurs på jobbet hade Malin som höll i kursen med sig en påskhöna som hon hade gjort. Den var gjort av en gammal tröja som hon filtat och så satt hönan på en gammal solvstock. Jag hade inget sådant så jag gjorde min så här:




Den är sydd av vit vadmal och så har den ben av elefanttråd. Ägget är ett cellplastägg som jag har klätt med tyg. Jag har plockat isär en ljusmanchet och dekorerat med blommorna. Hönans fötter är fastspikade i den gröna plattan som jag köpte på loppis.

5 kommentarer:

Call design sa...

Hönan är bara så charmig och läcker!!!!

Vilken bra idé, gjorde du mönstret på fri hand????

Goa hälsningar

miaring sa...

Vad är en solvstock?
kram Mia

Sunna sa...

underbar, jag föll som en fura

Hantverkarglädje sa...

Det var en lyckad höna.

linéa sa...

Vilken fin påsk prydnad!
:-)