torsdag 4 mars 2010

Kudden är färdig!


Nu är kudden som jag gjorde på kursen klar.
Den är i grått, vitt och silver. Det var väldigt roligt att brodera så nu vill jag göra det . Min mamma hade ett mönster på en häst (3D) som jag kan brodera. Jag har också beställt en bok med stygn och sömmar som jag blev rekomenderad på kursen.
Jag vill lära mig olika slags stygn. Jag har mest broderat korsstygn och stjälkstygn förut. Det finns ju så mycket mer att göra än det.



Jag har köpt en jättebra bok "Textilt Återbruk" av Malin Lindström. Hon åter använder gamla dukar, spetsar, handdukar, slipsar. Ja, allt du kan tänka dig! Jag är jättesugen på att göra en mobil av spets. Vi är flera på jobbet som köpt boken så kanske vi får till en träff där vi kan skapa av något vi hittat i linneskåprt. Eventuellt ska vi försöka få till så att Malin själv kan vara med och handleda och inspirera oss. Jättekul om det skulle lyckas!
Hon har också en webb-sida och webb-butik.

6 kommentarer:

Det växer sa...

Jättefin kudde! Det ÄR roligt att brodera upptäckte jag när jag gjorde min familjekudde för några veckor sedan.

Call design sa...

Tänk att få gå på kurs på hemslöjden i Leksand, vilken inspirerande miljö!

Och en vacker kudde som du gjort! SÅ FIN!

Lyckliga du!

Sunna sa...

Kudden blev ju underbar, låter så kul att lära sig något nytt. Jag skulle nog behöva det tror jag. tycker jag sitter i samma vant/sock mönster hela tiden

miaring sa...

Åååååh, vad det låter kul med en kurs "på jobbet", det är ju så kul att skapa ihop. På kursen som jag gick, rekommenderade brodösen (hon kallade sig själv för det) att använda Palett textilfärg och plasten vi använde, är arkitektfilm. Jag tänker prova med OH-film men jag tror att arkitektfilmen är lite mjukare. Vi hörs Mia

India sa...

Vilken fin kudde du gjort.
Boken är säkert väldigt intressant, jag ska ta mig en titt på författarens hemsida!

linéa sa...

Kudden blev jättefin!
:-)