måndag 15 mars 2010

Nya böcker och prinsesskronor

Jag har fått två nya böcker. Först en bok som jag blev rekomenderad på yllebroderi kursen. Den heter Sömmar och stygn. Den visar jättebra hur du syr olika stygn och sömmar. De som rekommenderade den använder den som en uppslagsbok. Jag tror att den kommer att vara användbar.
Den andra boken som kom i postlådan var Strumpor och sockor. Det var någon som skrev om den i ett blogginlägg och jag kände att det kunde vara en bok för mig. Det finns några modeller i den som jag kommer att prova.

Annars har jag mest gjort prinsesskronor i helgen. Jag gör dem av tjockfilt som jag köper på Panduro. Jag har sedan dekoretat dem med band och pärlor. Nu ska jag bara sy ihop dem och så ska de få gummiband.

4 kommentarer:

Sunna sa...

Boken om strumpor har jag med , men den andra såg spännande ut. Vill så gärna lära mig brodera

Samtal från min trädgård sa...

Den om broderi har jag lånat ifrån biblioteket, den var jättebra. Har dock skrivit upp båda, kul med litteratur i ämnet.

linéa sa...

Visst är böcker en härlig inspirations källa! Dina prinsesskronor är super fina.
:-)

Annika sa...

Läckra böcker o underbara kronor...:) vilken dröm för en öliten sessa att få gå runt i en sån.... ha en skön helg...Kram Annika