söndag 28 mars 2010

Kurs i Påsöm



I går var jag på en sådan rolig kurs! Jag var i Dala Floda och fick prova på Påsöm.
Det var AnnaKarin Jobs Arnberg som höll i kursen. Jätteduktig och så pedagogisk! Vi fick brodera en grytlapp, men jag kommer att göra en kudde eller väska av min. Den är inte riktigt klar men jag har gjort alla moment på den så nu ska den bra göras klar. Kursen hölls i gamla prostgården i Dala Floda. Vilket hus! Och så inspirerande att sitta där tillsammans med 11 andra entusiastiska brodöser. Vi fick också åka till hemslöjds butiken och där köpte jag lita ullgarn för att fortsätta brodera med hemma. Vi var också till Wålstedts Textilverkstad och tittade. På Wålstedts Gårdsbutik fick vi en god lunch.
Det var en sådan härlig dag och jag villa att den aldrig skulle ta slut!

Dala Floda dräkten har mycket påsöm. Här har jag lånat en bild från Dala Flodas hemsida
Visst är jackan vacker?

8 kommentarer:

Annika sa...

Åh vilken vacker lapp du gjort... ska bli kul att se vad det blir i slutändan.... påsöm är sååå fint... Kram Annika

Surtanten sa...

Gud så snyggt!!!

Hantverkarglädje sa...

Det var verkligen vackert.
Ha en Glad Påsk.

India sa...

Vad kul du har haft. Påsöm låter jätteroligt. Så vackert!

Det växer sa...

Det är ett helt underbart broderi som du har gjort! Roligt verkar det också vara.

Samtal från min trädgård sa...

Låter som en väldigt trevlig kurs! Visst är det så i bland att man aldrig vill att saker och ting ska ta slut?
Glad Påsk!

Knyppeltanten sa...

Du har något att hämta på min blogg. Glad Påsk

Anonym sa...

Hejsan! Jag var på samma kurs! Och det var verkligen roligt, jag håller med. Det var livskvalité hela dagen!