söndag 13 juni 2010

Tovade och dekorerade hjärtan


Nu har jag gjort ett till tovat hjärta. Den här veckan har vi fått lärar oss olika dekorationer. Mina hjärtan fick en blomma och så lite prickar. Jag får fortfarande en fram och en baksida på hjärtat. Baksidan blir inte alls bra. Jag har också börjat på nästa veckas uppgigt att tova en tomte/vätte. Mina blir nog mer tovade vättar.
Idag har jag anmält mig till en "Sticka uppifrån och ner kofta workshop". Tant Kofta ska komma till Wålstedts och ha workshop. Det ska bli spännande. Jag har aldrig stickat en kofta. (Jag tror att jag stickade en babykofta när jag gick i nian,men det räknas inte!)
Nu ska jag göra lite reklam för en ny blogg. Den heter "Rakt in i solen". Det är en jätteduktig tjej som gör otroligt fina saker i broderi och återbruk. Den är välvärd ett besök! Hon har just börjat så än finns inte så många bilder men jag vet vilka fina saker hon har gjort.

3 kommentarer:

Heidi sa...

Vad fina hjärtan du gjorde! Eller hur är det spännande med nya tekniker?! Lycka till med vättarna! /Heidi

Call design sa...

Dina hjärtan är så fina!!!
vad kul att du skall gå en workshop med Tant Kofta!
Kramisar

Tina sa...

Så söta hjärtan! Visst är det roligt att nålfilta.