onsdag 23 juni 2010

Utflykt och "jobb"


Förra veckan gjorde jag dessa Luvnissar. Jag hade inget bra ull till skägg men hittade lite krullig ull som satt på ett skinn som jag tog. Det var inte så lätt att tova fast det. Ullen var ganska kort.

I söndag var jag med två arbetskamrater och Rakt in i solen till Zorngården i Mora. Vi gick på en visning av själva bostaden och så åkte vi till Textilkammaren.Det fanns så mycket fint att titta på där. På vägen hem stannade vi på Sätergläntan för fika och shopping.

Den här veckan har jag gjort massor av änlar till mina arbetskamrater. De har gått som smör i solsken och jag har fler beställningar. Kul!

6 kommentarer:

Call design sa...

Låter som om du hade en toppendag!
Zorngården är väl värt ett besök, tycker att deras hus har så många fina detaljer!

Hoppas att du får en underbar midsommarhelg!

Susilull sa...

Jättesöta nissar och änglar!

Glad Midsommar!

Sunna sa...

Ha en underbar helg

Samtal från min trädgård sa...

Trevlig Midsommar på dig också! Och vilken fin utflykt att åka på. Ska se, vad jag kan hitta på under semestern, men det blir nog bara något litet.

Hantverkarglädje sa...

Vad fina dina änglar är och vad din UFO-korg beträffar så brukar det kännas bra den minsta lilla gnutta som blir mindre i den. Tror nog att den säkert minskar efter att vi återställt oss tillbaka till vardagen efter den sköna midsommarn. Lycka till.

Sara i Hagen sa...

Det var en jättekul dag i Mora! :)