torsdag 20 januari 2011

Student och handledsvärmare


Jag har blivit student! Jag läser denna termin på halvtid och sedan jobbar jag halvtid. Jag läser matte och svenska på förkollärarlyftet. Jätteroligt och spännande! Det känns fortfarande nytt och lite ovant. Jag läser allt på distans så allt föreläsningar, träffar och seminarier är via datorn. Det är ovant!
Jag har i alla fall hunnit med att virka ett par muddar som bara ska få lite vit spets och några rosor så att de blir lite prinsesstårtiga.
Jag har fått köpa lammullsskinn av Stickat och klart Jag har tänkt brodera flera handledsvärmare i vadmal och fodra dem med lammull.

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Jättekul att du har blivit student. Får se vad jag hittar på framöver, tog lite papper på jobbet i dag om vidareutbildning, men man får ansöka och se om man kommer med!

Call design sa...

Oh vad roligt!
Jobbar ju också som förskollärare och en kollega läste en tre månaders kurs på heltid i höstas, något som hon tyckte var grymt kul.
Jag hoppas att du kommer tycka detsamma!

Och pulsvärmarna är så fina, liksom allt du sätter i dina händer!
Många må gott hälsningar

Stickmor sa...

Vad duktiga ni är som studerar. Jag skulle nog inte hänga med så bra längre. Men man vet ju aldrig... Fina pulsvärmare också.
Trevlig helg!