måndag 31 januari 2011

Trikå trasor???


Jag har tre härvor med trikå trasor som jag inte vet varför jag köpt! Nu har jag i alla fall börjat virka en korg. Mönstret hittade jag på mönsterarkivet. Här är det. Det är Alla kan sy som gjort det. Jag har hittat på en egen kant med hål, men annars så är det Alla kan sys mönster.

I morgon börjar Broderikursen igen. Då ska "fröken" visa Yllebroderier. Kul att kursen äntligen börjar igen. Undra vad jag ska göar?

I helgen provade jag långfärdsskridskor för första gången i mitt liv. Det var kul fast lite svårt. En helt annan teknik än när man åker "vanliga" skridskor. Vi hade en helt underbar dag på Runn. Sol och några grader kallt bara. En helt perfekt vinterdag!

3 kommentarer:

Ing-Marie i Säter sa...

Vad bra att du hittat ett mönster. Har sett liknande på Handelshuset.
Runn. Jag dit ska vi på lösrdag och skrinna. Mycket folk och jippon den helgen.

Sunna sa...

jag har sett mycket fint virkat med såna trasor, långskridskor skulle jag också vilja testa, jag är en riktig vintermänniska

Alla kan sy sa...

Visst är det kul att virka med trasor! Jättefin kant du gjort till korgen.