måndag 28 mars 2011

Åååå, vilken helg!


Jag har haft en underbar helg i Stockholm. Jag åkte ner i fredags och har bott hos min kusin och hennes familj. På lördag och söndag har jag varit på boderikurs. Det var Brodösen som höll i kursen. Hon hade med sig en hel del broderad inspiration bla hennes broderade munkjacka.

Jag gjorde några prover som jag ska göra något av. Först så provade jag på hallandssöm.....

...och sedan anundsjösöm. Det är roligt att få träffa nya människor med samma intresse som en själv. I morgon börjar kusen i frittbroderi igen. Det har varit uppehåll för läraren har varit bort rest så ny längtar jag verkligen. Jag ska fortsätta med mitt yllebroderi.

6 kommentarer:

Stickmor sa...

Ser att du haft kul!

maja sa...

härligt med så fina broderier.

Sunna sa...

vilken otrolig jacka, förstår att du vill fortsätta, det ser jättebra ut

Sara i Hagen sa...

Vilken inspirationshelg i broderi du verkar ha haft, roligt! Anundsjösöm tycker jag är jättesnyggt, fast jag har inte själv provat att sy det än.

Knitarina sa...

Ojoj, låter som en alldeles underbar helg!

Pysselfarmor sa...

Jag var på kurs med Karin helgen innan....visst var hon bra!
Snygga broderier du gjort.