söndag 19 april 2009

Vår och tvåändsstickning

Idag har jag varit med brorsonen till en lekpark. Det var jätteskönt om man satt i solen och det var lä.
Det var två nyfikna och närgågna änder som titttade på oss när vi kastade barkbitar och kavistar i ån. Det var mycket vatten och strömt.

Jag hade med mig min tvåändsstickning som jag tog fram när jag inte behövde vara med och kasta pinnar i ån. Jag håller på med ett par tumvantar som det bara är tummarna kvar på och så håller jag på med ett par pulsvärmare som är halvgjorda det vill säga den ena mudden är klar! Mönstret till dessa har jag hittat hos Mamma P handarbetar.
Det var jätteskönt och mysigt att stitta vid ån och höra vattnet porla och få sticka. Så avkopplande!!

4 kommentarer:

marianaskeramik sa...

hej
vad roligt att du hälsade på hos min blogg så att jag hittade hit!
vilka härliga grejer du gör, var säljer du dom?
nu har jag tävling hos mig, vinn keramikljuskrona
ha de
marianaskeramik

India sa...

Hej hittade in på din blogg när jag letade efter knyppling. En trevlig sida med mycket kreativitet.

Birgitta sa...

Nu har jag vandrat runt hos dej för första gången och tittat på dina fina stickade saker och vilken vin knypplad spets du har längst upp. Jag kommer åter.
Kram Birgitta

Samtal från min trädgård sa...

Vad härligt att få vara ute och sticka!