måndag 7 september 2009

Virkadehalsband på beställning!

Jag har sålt lite virkade halsband på mitt nya jobb. Det är alltid kul när någon vill ha det man gör! Jag har också fått beställning på speciella färger på halsbandet, sådana jag inte hade. Det här började jag på i helgen. Det tar ju lite tid att trä pärlorna när man ska ha ett mönster, men sen går det lätt att virka dem. Jag tycker att dem är roliga att göra!

I sista nummret av Hemslöjden hade dem med bilder på Stickgälskrokar. Jag tycker att de är snygga för att de är gjorda av ståltråd. Jag bara måste ju ha en sådan!! På Hemslöjden i Falun finns dom, där köpte jag min. Jag vet inte om jag egentligen behöver en! Jag sitter mest och stickar och gör inte som man gjorde förr när man skulle ta vara på all tid och jämt göra något nyttigt, så man gick och stickade.
Men som sagt snygg är den!!

7 kommentarer:

Jullan sa...

Hej och tack för titten på min blogg!
Otroligt fina vantar du stickar! Jag älskar att sticka, men nu i sommar har jag plockat fram virknålen istället. Snart är det dags att sticka vantar även för min del.
Ha en trevlig kväll!

India sa...

Stickgäls.....vadå? Har aldrig hört talas om detta hjälpmedel. Hur användes den? Det där med pärlor ser pilligt ut men det blir säkert jätte fint.

Samtal från min trädgård sa...

Visst kan man köpa saker bara för att de är vackra. Det gör jag. Har precis köpt långa nålar med huvud av pärlor.

Call design sa...

O, vad jag skulle vilja lära mig virka med pärlor. Tycker det är så fint, köpte ett armband för många år sedan i vackra gröna pärlor i just virkat armband. Är det svårt att lära sig?

linéa sa...

Du är kreativ som vanligt. :-) Halsbandet blir jättefint. Och kroken är fin, men vad har man den till? Hänger man den på kläderna för att sedan gänga garnet där så man kan gå omkring eller vad?
Må så gott
Kram

Sunna sa...

vilka fina halsband, jag läste också om den kroken, vilken grej va, det gällde att utnyttja varje minut, vilken tur vi har att vi kan sticka för nöjets skull

Call design sa...

TACK, TACK, TACK för hjälpen att se hur jag kan göra. Tydliga fotografier hade ju båda sidorna så nu skall det lusläsas och se om jag kan få ihop det så fint som du gör! Många må gott hälsningar