onsdag 24 februari 2010

Syfestivlen

Ååå, vilken bra helg jag har haft.
En jättebra Syfestival i Älvsjö. Jag har börjat göra saker av de material jag köpte. Jag har gjort flera makramearmband i bommulstråd förut och då måste man sy fast ändana. Nu köpte jag en vaxadnylontråd och det är bara att knyta och bränna. Kan det bli bättre??
Jag köpte också mönster till en sykorg. Du kan se hur den sak bli hos Tildas vänner. Visst är den fin. Jag drar mig lite för att sy den för jag är inte så bra på att sy på maskin, men den är så fin och jag vill verkligen ha den!
Jag köpte också den del pärlor och stickmönster. Till mina knypplingar köpte jag trästickor som man kan sätta fast pinnarna med när man fraktar dynan eller när man har många pinnar och behöver flytta undan dem under själva knypplingen.
Nu känns det som jag inte har tid att jobba. Man borde kunna ta ut pysseldagar efter en sådan här helg!
Det enda som inte var så roligt var att jag åkte tåg och på söndagen var det kaos på centralen. Jag hade tur så mitt tåg startade bara fem minuter efter utsatt tid och det var 30 minuter sent när vi var hemma. Min bror och hans tjej skulle åka med tåget mot Dalarna mitt på dagen och de resenärerna som skulle med det var med på mitt tåg också. Det var bara ett tag som gick till Dalarna under söndagen. Jag tror att de flesta har full förståelse för att det blir förseningar en sådan här dag, men informationen från Sj måste fungera och det gjorde den inte. Folk blev hänvisade hit och dit och ingen visste något!! Det är urdåligt!!!

3 kommentarer:

Call design sa...

Avundsjuk på dina fina saker är jag verkligen!!!! Kul att se dina armband!

Samtal från min trädgård sa...

Tänk om vi visste hur vi såg ut, för vi har säkert passerat varandra flera gånger på Festivalen! Det fina sykorgsmönstret handlade kompisen L. och jag också, så vi ska också se att få fart på maskinerna. Hon handlade tyget på mässan, men jag vill ha korgen i svart, silver och vitt, passer bäst till min syhörna, även om jag är väldigt förtjust i det blommiga, typ Laura Ashley.
Vi hade också besvärligt att åka hem med bil på lördagskvällen, men hem kom vi.

linéa sa...

Hej, mönstret till sykorgen är väldigt bra och utförligt.Jag är säker på att du fixar det. :-) Jag är sugen på att göra en till att ha lite hundsaker i. Eller scrappsaker eller...tror den kan vara bra till mycket. Önskar dig en fin dag.
:-)