söndag 14 november 2010

Syfestivalen


Ååå, vad det var trevligt på Syfestivalen. Jag hade trevligt sällskap och jag var på roliga work-shops. Jag lärde mig att Dubbelsticka och det var lite pilligt och svårt att komma igång. Men när man väl kom förbi första varvet gick det lättare. Vi lärde oss också att göra Kavelfrans. Det kan ju bli till nytta när jag gör vantar och handledsvärmare. Hos Ullcentrum visade de hur man krokar runt. Det hade jag aldrig gjort förut. Jag har bara krokat fram och tillbaka. Nu kunde man ju göra tex handledsvärmare utan att behöva sy ihop dem!
Jag köpte förstås en del saker också: en del pärlor att göra Ängel halsdand av och en del garn bla så köpte jag 4 hg Wålstedts Z-tvinnade ullgarn i härliga färger!
Nu är det bara att komma igång med alla projekt. Krokade handledsvärmare har jag redan börjat på. Men dem får ni se en annan dag!

2 kommentarer:

Sunna sa...

Nu kom jag på vad jag glömde.. det var ju kroka runt jag skulle titta på

Stickmor sa...

Du hittade lite du också ser jag!
Jag köpte en kroknål på symässan här i vintras, men den ligger där den ligger. Ska kanske ta fram den och prova på att kroka. Har gjort det för många år sen. Men inte runt! Ska bli kul att se dina krokade handledsvärmare sen!
Ha det så bra!