torsdag 4 november 2010

Förskollärar student


På min förskola tar vi emot studenter från högskolan som läser till förskollärare. Jag är handledare åt dem och i morgon slutar vår student efter 6 veckor hos oss.
När de slutar brukar jag ge dem något litet. Förut köpte jag oftast en blomma men nu gör vi kakafat. Jag brukar köpta fat på loppis och så virkar vi några kakor och så köper vi lite godis och kakaor.

Så här blev höstens fat! Det känns roligare att ge bort något sådant här istället för blommor. Vi har ganska mycket virkade bakverk på förskolan så det känns lite "oss". Då är det kul att kunna ge det till studenterna också. Förhoppningsvis bli de inspirerade så att de också kommer att ha det på sina framtida förskolor. Barnen älskar att leka med de virkade bakverken och frukterna.

3 kommentarer:

miaring sa...

Vilken trevlig idé, att de studerande får present av er!

Stickmor sa...

Det tycker jag är en bra present. Vi har ju också virkade bakverk, potatisar, pannkakor, tårtor m.m. som Berit gjort. Tårtorna med jordgubbar är populärast. Tur dom går att tvätta!
Inger

Sunna sa...

vilken toppenide