lördag 30 oktober 2010

Pyssel med lilla M


Idag har lilla M varit hos mig. Hon ville att vi skulle pyssla så det gjorde vi. Hon älskar att limma så det var bara att ta fram saker hon kunde limma ihop! Det blev ett troll och en snögubbe!

Jag gjorde färdigt min krona. Den fick lite hängen. Jag gjorde dem av halm och små filt bitar. Sen hjälpte lilla M mig att fota. Hon fick klättra upp på en pall och hålla kronan mot dörren så att det blev en vit bakgrund så att den syntes och jag kunde ta några bilder. Nu hänger den på plats igen från veranda taket.

Ååå, vad jag längtar till nästa helg! Jag ska åka på Syfestivalen och tro det eller ej men i år får jag sällskap. Två kollegor från jobbet och så Rakt in i solen. Det ska bli så trevligt!

3 kommentarer:

Stickmor sa...

Förstår att lilla M haft kul hos dej i dag. Jag får säkert det berättat nån dag framöver.
Jag längtar också till nästa helg. På lördag åker vi till Syfestivalen. Min syster som var med i Dala Floda ska också med. Ska bli kul!
Ha en fortsatt trevlig helg!

nettan sa...

vilken fin krona du gjort!En vecka kvar tills syfestivalen det ska bli riktigt roligt att frossa i tyg och garner.
vi ses imorgon.

Sunna sa...

det allra finaste pyssel man kan tänka, jag kommer också på mässan, lördag blir det för mig