söndag 24 oktober 2010

Beställning


Ett projekt är klart! Jag har stickat klart ett par vanatar i ekoull. Mönstret är från "Sticka småvarmt" av Johanna Wallin. Jag tycker jättemycket om den boken! Det är Johanna som har lärt mig att sticka sockhälar! Innan hade jag försökt lära mig från flera olika böcker och artiklar men aldrig lyckats göra klart hälen. Men nu kan jag!

Jag fick en beställning i går också. Jag ska sticka ett par tvåändsstickade tossor/sockor till min svägerska I. De har så kallt i lägenheten så hon beställde ett par. Jag ska göra dem i vinrött och grått. Kanske gör jag två olika grå så att hon kan välja. Det blir bra att ha ett projekt i min stickgömma som kom i veckan. Jag är så glad för den. Tack snälla Stickfrossa!

3 kommentarer:

Sunna sa...

Den boken är en favorit hos mig också

Samtal från min trädgård sa...

Den boken är också min klara favorit, har precis gjort klart ett par därifrån, som faktisk var ett UFO

miaring sa...

Grattis till vinsten, kära du!