lördag 2 oktober 2010

Höstpyssel och kurs


Den här fina höstkronan har mina barn på min förskola gjort. Det är en stomme av hönsnät som barnen har stoppat silkepappers tussar i. Sen har de trätt rönnbär på ståltråd och dragit tygremsor.

Visst blev den fin?

I tisdags var jag på min kurs "Frittbroderi". Vi fick som första uppgift att klippa och klistra. Vi skulle hitta bilder i tidningar och använda oss av olika papper. Vi klistrade upp dem på ett papper och så använde vi oss av en ram för att hitta en bild i bilden som vi sedan ville brodera. Ett bra sätt att börja på!

5 kommentarer:

Stickmor sa...

Vilken fin krona! Fick lust att göra en själv att hänga på balkongen nu när alla blommorna börjar ha gjort sitt för i år.

Sara i Hagen sa...

Jättefin!

Sunna sa...

så läcker, vilken färgklick

Det växer sa...

Jättefin krona. Jag gillar (den fd) konservburken högst upp! Det låter verkligen roligt med kurs i fritt broderi. Kul att få se bild på första övningen!

Pysselfarmor sa...

Barn är för underbara att skapa fint och otvunget...inga hämningar som vi vuxna! Supervackert - den skulle jag gärna vilja ha ;-)