lördag 25 september 2010

Handarbetsloppis


Ni kan bara tro vilken härlig loppis jag var på idag! Hanarbetsloppis här i min lilla stad! En härlig aktivitet att göra en regning lördag! Och det passade ju alldels utmärkt för på tisdag börjar min kurs i frittbroderi. Jag köpte endel broderigarn och en del tyg att brodera på.
När jag står där och letar i en låda hör jag en bekantröst. Jo, det är T från jobbet som också ska gå på kursen på tisdag och som behövde fylla på lagren (eller det kanske beror på vem man frågar om lagren behöver fyllas på!). Vi letade och letade och köpte och köpte. Ja, till ingen penning alls egentligen.

7 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Älskar också fynd, fina saker som du hittade.

Susilull sa...

Handarbetsloppis - det lät ju hur kul som helst. och en massa fina fynd gjorde du!

Sunna sa...

en sån loppis skulle tom jag gå på som aldrig går på sånt annars

Birgitta sa...

Handabetsloppis - så mycket fint du fyndat och roligt med så olika saker du hittat.
Kram Birgitta

Ing-Marie i Säter sa...

Jag hade full sjå att inte köpa för att det var så fint och billigt. Fast lite blev det. Bra att veta var man kan hitta om man behöver.

Stickmor sa...

Det skulle jag ju gå på! Glömde...Det blev 50års-lunch hos Ingela i stället. ( Lilla M:s "gamla" fröken)
Fina fynd du gjorde i alla fall!

Karin på Ösäter sa...

Vilka fynd!
Hälsningar Karin på Ösäter