fredag 10 september 2010

Semester med shopping


Idag har jag varit ledig från mitt jobb. Jag har varit i Falun på shopping. Jag har köpt z-tvinnat garn och den ny-gamla boken "Tvåändsstickat" av Dandanell & Danielsson. Den har äntligen kommit i nytryck. Den är lite omarbetad och så är det fler färgbilder. Jag är så glad att ha den i min ägo. Den går att köpa på Dalarnas museum.
Jag var också på hemslöjden. Där hittade jag ett band som jag ska använda när jag gör armband i kläde. Det får ni se en annan gång!

4 kommentarer:

Stickmor sa...

Oj va kul att boken finns igen! Då ska jag nog också försöka ta mej till Falun nån dag framöver.
På torsdag 16/9 börjar vi på bibblan igen ifall du känner för och har tid att komma.
Inger

Det växer sa...

Tack för det fina ATC-kortet. Superfint verkligen. Kan du tvåändssticka? Jag hoppas kunna gå en kurs i det i höst!

Ing-Marie i Säter sa...

Är den lika orginalupplagan eller har man nytta av bägge tro?

Sunna sa...

wow, är den boken dyr? kan det vara något för en nybörjare?