söndag 19 september 2010

Kurser i höst


I lördags var jag till Borlänge för att gå på hantverksmarknad mitt i centrum. Den var väl så där. Det fanns endel fina saker men marknaden var ganska liten så utbudet var inte så stort. Jag var också till Hantverksbyn och Annas hem. Där hittade jag dessa vackra burkar. Jag tror att jag ska ha lite "pysselsaker" i dem.

Annars har jag under helgen försökt att göra undan lite halvfärdiga projekt. Så hela stickkorgens innehåll har fått flytta ut på golvet. Jag har anmält mig till en fortsättnongskurs i tvåändsstickning och en kurs i fritt broderi i höst. Så jag måste skicka undan lite på började tvåändsstickningsprojekt för att ha några stickor lediga till kursen. På kursen i frittbroderi är vi tre stycken från mitt jobb som ska gå. Det är roligt att vi är fler som har samma intresse! Vi på jobbet har tänkt ha några pysselkvällar tillsammans också. Bara dagar och kvällar räcker till allt man vill göra. Vi ska åka på Formcafe på Dalarnasmuseum
på onsdag också. Det ska bli spännande att se vad det är för något!

1 kommentar:

Det växer sa...

Fritt broderi låter som en jätterolig kurs att gå! Och såklart tvåändsstickning också.
:-) Min börjar om tre veckor!