fredag 13 februari 2009

Äntligen fredag!

Jag har stickat klart mina halvvantar. De är stickade i Fame med stickor tre och mönstret är från Marks & Kattens. De blev bra förutom att jag är urdålig på att sticka avigt. På mitten av vanten skulle man sticka resårstickning och det blev så där. Antar att det är en tränings sak för jag får det så löst. Det var i alla fall ett roligt garn som var färgat så att det ser ut som man använt flera olika nystan. En arbetskamrat på jobbet blev inspirerad av garnet och stickade även hon halvvantar. Hon tog in några maskor så att det blev som en midja på vantarna i stället för resår stickning. Det ska jag göra på nästa par.

Jag har ju köpt ett nystan i lila färger också. Detta par har jag bara hunnit börja på, för jag var så nyfiken på hur mönstret skulle bli. Jag tror inte att jag kommer att ha tid att sticka i helgen! Den är proppfull av aktiviteter ändå! Så jag får nog rikta in mig på att sticka dem under nästa vecka.
Jag kunde inte motstå att köpa lite garn idag, fast jag inte skulle och jag behöver verkligen inte ha mer garn!!! Det var freedom spirit i blå nyanser. Jag såg ett par uppstickade vantar av detta garn som var tovade. De var underbara!

Inga kommentarer: