måndag 2 februari 2009

Tiden går och går.....

Fy, vad dagarna går fort!! Veckorna bara susar förbi, för att inte tala om helgerna. När jag går hem från jobbet på fredagen brukar jag tänka på allt som jag ska hinna under helgen. Sen gör det ju inte saken bättre att jag börjar på nya projekt hela tiden i stället för att avsluta något gammalt!
På lördagen var jag till grannstaden för att hämta ett armband hos guldsmeden. Påvägen dit kom jag på att jag borde göra rent mitt bismarckarmband. Vilken tur jag hade att jag kunde lämna in det och få det gjort hos guldsmeden så slapp jag pilla med det själv. Det skulle ta en och en halv timme att få det gjort. Så länge skulle jag väl kunna roa mig. Det finns ju garnaffärer.
Sagt och gjort. Jag gick till garnaffären för att bara TITTA! Men när jag är där och tittar i mönster pärmar hittar jag detta mönster på pulsvärmare som jag bara måste ha! Och jag kan ju inte gå hem med bara ett mönster, utan garnet måste ju också få komma med hem. Tanken var att jag skulle vänta med att dra igång ett nytt stickprojekt, men jag hade stickor över och var så nyfiken på hur de skulle bli så jag började sticka med en gång. Ni ska få se dem en annan gång!
Armbandet blev jättefint!

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Visst är det konstigt att garnet bara måste få följa med hem?
Du har en award att hämta på min blogg.