söndag 25 januari 2009

Kalashelg

Nu har det snöat hela helgen! Vi har verkligen fått massor av snö. Synd bara att den inte kom lite tidigare för nu har man ju en otrolig längtan efter vår!
Jag har varit på två-årskalas i går. Det var brorsdottern som blev två år. Av mig fick hon en prinsessklänning och ett par silver skor. Jag hade fuskat och köpt klänningen så den tänker jag inte visa!!
Jag bakade Cupcake som jag tog med mig. Jag har blivit helt in snöad på Cupcake!! De är ju så lätta att göra men ändå lite festligare än vanliga muffins! Jag hittade blå karamellfärg som jag färgade med. Det blev lite mycket färg så kakoena belv turkosa. Men de var goda!

Jag ska snart åka på hockeymatch. Brorsonen ska spala sin första match och faster har lovat komma och vara hejarklack. Jag har börjat på ett par tvåändsstickade tofflor som jag kan ha med mig under matchen. De är så lätta att göra att jag inte behöver tänka så mycket utan bara sticka på!

3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Vilka härliga cupcakes. Min sambo hurrar för bakverk man kan äta. han gillar verkligen inte virkade, stickade eller sydda godsaker (varför? man kan ju inte äta dom)

Jättefin vante också, är det vanlig ribbstickning? det ser mycket snyggare ut...

Kram/Veronica

Samtal från min trädgård sa...

Väldigt snygg tvåändstickning och snygga cupcakes. Bra att man kan sticka under matcherna.

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Men ooo så härligt, man vill ju bara äta den. Vilken fantastiskt fin blogg du har, jättefina saker!!!