onsdag 14 januari 2009

Tvåändsstickning

Ett pågående vant projekt.
Tvåändsstickade vantar i Sportgarn 6/3 från Bergå. Mönstret har jag hittat i Tvåändsstickning Grunderna av Berit Westman. Det häftet använde vi som kursbok på den kursen jag gått i tvåändsstickning. En bok som står högt på önskelistan är Birgitta Dandanell & Ulla Danielssons bok Tvåändsstickat Vackert Slitstarkt Varmt, men jag vet att den är svår att få tag på.
Ett färdigt stickat tvåändsprojekt. En mössa från boken Tvåändstickning av Kerstin Jönsson. Den är stickad i ett tretrådigt garn. Vet inte riktigt vilket märke kan vara Kempes.


1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Jag är imponerad. Jättefina alster. Är det något som jag gärna vill lära mig, så är det tvåändsstickning, men har inte lyckats hitta en kurs ännu, som jag har kunnat gå.