lördag 3 januari 2009

Vantar

I höstas var jag på Vävmässa i Leksand. Jag köpte inte så mycket väv saker men en del andra saker. Bl.a. var Sätergläntan där och sålde. Jag köpte ett vantkit där man skulle sticka en vante och sedan tova den och dekorera den.

När jag stickat vantarna klart såg de helstora ut och jag tänkte detta kommer aldrig att bli bra. Men jag kastade in dem i tvättmaskinen på 60 grade och med lite såpa. Det var spännande att öppna och ta ut dem!
De blev jättebra i storlek och de blev bra när jag dekorerat dem med pärlor, kläde och bollar. Nu vill jag göra ett par till. Jag har beställt garn från Vartofta och jag tror att jag beställde entrådigt så då kan jag göra ett par till!

Här är lite bilder som jag tog på utställningen de hade på Vävmässan.


3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Oh vilka vackra vantar. Jag älskar verkligen den stilen.

Hoppas du får en fin dag
Kram/Veronica

Samlerskan sa...

Här fanns det mycket fint, väldigt inspirerande! Jag länkar hit från min blogg om du inte har något emot det.

God fortsättning på 2009
/Cinna

Ewa sa...

Vilka vackra vantar!!

Testade tova ett par tofflor en gång, men de vart så små så att inte ens mina småtjejer kunde ha dem... Hade tänkt ge dem till min moster. Har faktiskt inte tordats mig på det igen, efter det, men man kanske skulle testa igen. Dessa vantar måste ju vara oerhört varma och slitstarka.

Gick du efter ett mönster, eller stickade du bara en bautavante? =)

Kram
/Ewa