söndag 24 maj 2009

Inspiration


Var kommer den ifrån? Vad är det som tilltalar mig? Vad är det som trigger igång mig?
Jag kan fascineras av hur inspirationen bara kan komma över en ibland. Hur man kan känna att man vill göra något just NU! Lika fascinerande är det att den kan lysa med sin från varo (men det är ju inte lika kul!!) Jag har arbetat en del med kläde förut och gjort väskor, halsband, broscher och armband. Nu har jag inte jobbat med det på ett tag. Sist tror jag att det var någon gång innan jul. Idag var jag in på Snitsatstickats blogg och jag har besökt hennes blogg förut och förundrats över hennes otroligt vackra armband. Men idag bara kände jag:
-Wow, jag vill också göra !
Så jag tog fram min låda med kläde och gjorde tre framsidor till olika armband!
Jag ska försöka hitta knapphåls band i syaffären för det tycker jag verkar vara ett smart sätt att stänga armbandet med och så ska jag sy på en baksida!

3 kommentarer:

miaring sa...

Det var ju det sötaste! vackra, vackra armband.... Syr du baksida på dina? Jag låter min baksida vara men jag funderar fortfarande på det. Det blir ju onekligen snyggare. Kan du visa hur det blir? Hur mycket kostar dina?

SF sa...

Hej! Min dotter undrar om du varit lärare på Skånhällaskolan i Lindome för ca 3-4 år sedan. hon hade en lärare då som hette Assi och som var mycket slöjdintresserad.

Samtal från min trädgård sa...

De var väldigt vackra. Och vad mycket fint du gör med pärlor!