onsdag 13 maj 2009

Pärlvirkning....igen!

Jag har inte virkat med pärlor på länge, inte på hela vintern tror jag, men nu hittade jag två påbörjade halsband som jag ska ta tag i och göra klart.
Jag har också beställt pärlor från Zionesse, som förhoppningsvis kommer om någon dag, som ska bli örhängen. Det är alltid så spännande när pärlorna kommer. Blev det som man tänkt sig? Jag brukar lära mig olika pärltekniker från en sida som heter Aunties Beads. Där finns det bra videofilmer som visar hur man gör de olika teknikerna.

3 kommentarer:

India sa...

Vad kul jag ska genast titta in på den hemsidan. Jag har testat att knyppla med pärlor och det funkar faktiskt riktigt bra. Virka måste jag ju kolla hur det går till.

Sunna sa...

Den sidan måste jag kolla, youtube har jag lärt mig mycket från

Samtal från min trädgård sa...

Det ser jättefint ut, varför har man inte mera tid?