söndag 24 maj 2009

Peyote

Vad helgen går fort! Jag har ändå hunnit med mycket. Tvättat alla fönster och bytt gardiner! Varit till en lekpark med brorsbarnen! Stickat på mina tvåändsstickade tofflor! Och så har jag tagit tag i pärlandet!
Ett av halsbanden från förut (det turkosa med dagger beads på) vet jag inte hur jag har tänkt så det fick jag repa upp. Men jag har sytt ett armband till mig i Peyote och så har jag börjat på ett till peyote-armband. Jag har också pärlvirkat de "gamla" halsband som legat ett tag. För Er som är intresserade av pärlvirkning finns det en svensksida där man han få en hel del tips och inspiration. Länk till sidan finns här Stintas Sida. Jag har gått en fortsättningskurs hos henne för något år sedan. Grunderna lärde jag mig på en prova på dag under Flovicku i DalaFloda.

1 kommentar:

Sunna sa...

Va fint du har gjort och vilken jättebra sida du tipsade om