söndag 10 maj 2009

Sydag

Idag har det varit ganska tråkigt väder här hos mig: blåsigt, kallt och regn skurar! Vad passar väl då bättre än att ha en sydag inne? Jag knåpade ihop fyra väskor. Jag behövde verkligen ha en påsa till mina "ta med" stickningar. Nästa helg ska jag på utvärderingsdag med jobbet och tänker ta stickningen med mig. Jag har länge tänkt sy en men det har inte blivit av förrän nu!
När jag satt och sydde kom jag på att jag sparat en amulett med en fyrklöver på som jag tänkt sätta på någon väska så jag var ju tvungen att sy en väska till den också! Och det blev den här lila väskan som är 40*40 cm.
Så här sommrig blev min stickpåsa! Det här tyget hittade jag i grannstadens tygaffär i går när jag var där.
För ett tag sedan köpte jag lite MARIMEKKO-tyg som jag skulle sy väskor av till mig själv. Jag satte på handtag köpta på Panduro på den ena väskan och den blev lite mindre, medans den stora MARIMEKKO väskan fick sydda handtag.

4 kommentarer:

Sunna sa...

Jag gillar allihopa men dom med blommorna är underbara

Samtal från min trädgård sa...

Vad de är vackra! Jag spar också saker, som jag hittar, kan alltid användas till något. Får också snart ta mig en sydag och prova alla mina fina pressarfötter, som jag köpt för ett tag sedan.

Anna sa...

Jättefina... visst är det gott att ha sydagar...

Pixi sa...

jättesöta!