lördag 28 augusti 2010

Färdig sjal och Barbapapa


Här är delarna till min gaffelvirkade sjal. Jag fick göra om den ena biten eftersom jag upptäckte ett fel!

Så här blev sjalen. Jag har gjort den i Tindra och ett bommullsgarn från Järbo och så ett glansigt garn som jag inte vet vad det är. Jag tycker att den blev bra . Nu har jag börjat på en gaffelvrikad sjal i lila.

Jag har också virkat en Barbapappa. Mönstret finns hos Pias Hobby. Det är min brors svägerskas son som ska få den. Han älskar Barbapappa eller "Babaj" som han säger. Jag har anpassat mönstret och utformningen något av Barbapapan så att mönstret passade mig. Men i det stora hela så är det Pias mönster.

4 kommentarer:

Pia sa...

Vad fin han blev, och det är jättekul att man ändrar lite så det blir mer personligare, =O)

Sunna sa...

grymt

miaring sa...

Hej nu är jag klar med mina ATC-kort och så sugen på att byta med dig.
Kan du maila mig din adress
peterpunktringiusatbredbandpunkt.net.
Kram Mia

Samtal från min trädgård sa...

Tänk så kul att få en egen "Babaj"!