tisdag 30 december 2008

Handledsvärmare

Idag har jag ägnat mig åt virkning, läsning, godis och kaffe drickande!
De ringde från biblioteket i går och berättade att det kommit in en bok jag beställt. Det passade ju utmärkt nu när man är ledig. Jag läser Blå dahlia av Nora Roberts. Jag har inte riktigt kommit in i den än, så jag vet inte ännu vad jag tycker om den.
Jag har börjat virka ett par handledsvärmare från boken jag fick i julklapp. Jag hade inte just det garn man skulle virka med, men jag hade ett annat ullgarn så vi får se hur de blir. Jag har inte kommit så långt på dem, för jag kunde inte läsa innantill. Jag fick repa upp två gånger innan jag läst hela beskrivningen rätt. Men som någon klok sa:
– Varje maska har rätt att bli virkad två gånger!

2 kommentarer:

MiA sa...

Vilket läckert och annorlunda virkmönster!
ha det gott!
MiA

Maria sa...

Hej!
Hittade hit när jag surfade runt...
sådana där handledsvärmare är så fina, har sett just den där modellen IRL för ett tag sedan. Har ett par andra ur den biken på mig just nu (men jag har inte gjort dem själv)..