lördag 20 december 2008

Nytt hem!


I våras när jag började på tvåändssticknings kursen var jag hem till min moster och fick strumpstickor. Hon hade stickor efter min mormor, gammelfarmor och gammelmormor. Ända sedan dess har stickorna fått bo i ett vadderat kuvert och varje dag har de ropat:
– Ge oss ett bättre hem!!
Nu har de fått det. Jag har sytt ett fodrar till mina strumpstickor.
Jag jobbar som förskollärare på en förskola med barn mellan ett och fem år. Så har inför jul blir det ganska mycket pyssel. M som jag jobbar med älskar limpistolen. Han tycker att vi kan använda den till allt! Jag tycker inte lika bra om den. Jag tycker att limmet torkar för snabbt och att det blir så trådigt av limmet så jag säger att den är värdelös. I torsdags när vi satt runt bordet och skulle pyssla säger en flicka på tre och ett halvt år som behöver limma:
– Vi kan väl använda den där värdelösa!

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Barns kommentarer är oslagbara :-)
Vilket fint fodral du har gjort också. Jag borde också sy ett. jag köpte en massa strumpstickor för några månader sedan och jag har ingen ordning på dom...

Hoppas du har det bra
/Veronica