söndag 7 december 2008

Julmarknad

Vad det är härligt med alla julmarknader över allt! Idag har jag varit vid Falugruva. Det är en stor julmarknad med mycket försäljning av noggrant och roligt hantverk. Man skulle kunna köpa hur mycket som helst!! Jag köpte ändock bara en Lucia och Tomte på en sten och en chokladboll som ska smaka som glassen 88:an. Den ska bli spännande att prova. Det blev inte så bra bild på det jag köpt. Dagsljuset försvinner ju så fort, men snart vänder det! Jag tycker inte att det är så jobbigt med snö och kyla men MÖRKRET gör mig tokig! Det känns ju lite lättare när marken lyses upp av snö. Finns det något jobbigare än bar och fuktig mark under vinterhalv året. Det våta äter ju upp den lilla strima av ljus som vi har!

1 kommentar:

antfarm sa...

Vad mysigt med en riktig marknad. En chokladboll är ju aldrig fel;)