söndag 6 december 2009

Andra advent

(inte så bra foto)
Jag har haft en jätteskön helg. I går var jag barnvakt åt mina brorsbarn. Vi bakade pepparkaor och lyssnade på julmusik. Härligt!
Idag har jag varit på julmarknad vid Falu gruva. Det är alltid den andra advent. Jag köpte ett armband i lin med broderier på. Jag såg också jättefina grantomtar som jag ska försöka göra själv. Det är ju bara det att det är så mörkt när man slutar jobbet. Jag behöver ljus när jag ska jobba med dem. Det får bli på fredag.
Jag har också varit på en jättefin utställning med frittbroderi på Wahlmanska i Hedemora. Det är en grupp brodöser som träffats under något år och broderat och ställer nu ut. Det är också medlemmar i Broderiakademin som ställer ut. Har du möjlighet att gå dit så gör det!! Jag hade sådan tur när jag var där så jag vann den här tavlan med broderade hjärtan.
På tisdag är jag bjuden på träff till min tvåändssticknings lärare. Hon är engagerad i Hantverkshuset Kråkan i Svärdsjö och nu har hon bjudit in alla som gåt på kurs för henne. Det ska bli kul att träffa henne och se vad det finns för fint på Hantverkshuset. Där brukar det alltid finnas massa trevligt hantverk.

3 kommentarer:

Sunna sa...

Grantomtar lät kul, verkar som bra dagar du haft, må gott

linéa sa...

Det var en fin vinst, Grattis!
Hoppas få se lite tomtar framöver.
Ha en fin vecka.
:-)

India sa...

Vilken fin vinst, jätte sött.