tisdag 29 december 2009

Julprojekt

Här är mitt julprojekt. Jag har länge tänkt lära mig att sticka sockor med hällapp och nu har jag tagit mig i kragen och börjat med det projektet. Jag stickar efter basmodellen i "Sticka småvarmt" av Johanna Wallin. Jag har nu kommit till själva hälen. Den ska jag göra i kväll. Det är en bra beskeivning i boken så förhoppningsvis ska det inte bli några problem! Om någon timme ska jag följa med vännen S som ska skjutsa sambons son till tåget. Vännen S ska snart få barn och hon har gått över tiden och hade lite känningar i går. Hon vill inte åka själv och det kan man ju förstå. Hela julhelgen har vi pulsat runt på prommenade i ravinsystemet. Det är nog inte många som skulle gå där hon gick när man är i niondemånaden. Vi gick inte där för att det skulle sätta i gång något. Vi brukar gå där på våra hundprommenader.

I går gjorde jag klart en några sockor, ett par vantar och handledsvärmare. De har legat ett tag och det skulle bara fästas trådar och valkas. Nu har jag två par sockor, två handledsvärmare och ett par vantar klara. Vad det känns bara när man gör klart saker som har legat ett tag!

Inga kommentarer: