lördag 12 december 2009

Bland tomtar och kronor

Nu känns det som om jag kommit ifatt med livet! Idag har jag bakat pepparkakor, nötknäckare och så har jag gjort min grantomte.
I går gjorde jag så gott som klart mina julklapps köp. Jag har två kvar, men jag vet vad jag ska köpa och det kommer jag att göra på måndag och onsdag.
Jag har också gjort en prinsesskrona. Mina arbetskamrater på jobbet tycker den ser ut som en medeltidskrona! Jag tror att jag ska göra en som vi kan ha på jobbet också. Den här kronan har klistrade dekorationsstenar och sydda pärlor i toppen. Jag har letet efter dekorationsstenar med hål i så att jag kan sy fast dem. Det måste det vara när vi ska ha kronan bland yngre barn. Jag har inte hittat några. Någon som vet vart man kan köpa sådana? Då ska jag inte heller sy fast pärlor i toppen på kronan. Jag har två till kronor på gång. Får se när de blir klara.

4 kommentarer:

Surtanten sa...

Cool tomte, hur har du gjort den?

Sunna sa...

Underbar tomte, själv har jag flyttat in på jobbet idag och här ska jag vara i stort sett till julaftonskvällen

Samtal från min trädgård sa...

Så roliga saker du får gjort! Gillar grantomten. Och kronan var ju bara för vacker!

linéa sa...

Tomten är helt underbar! Önskar dig en riktigt God Jul.
:-)