fredag 14 november 2008

Bok rekommendation





Idag tänker jag göra lite reklam för en norsk bok som jag har. Den heter ”Håndplagg til bunader og folkedrakter” av Hedi Fossnes. Det är en helt underbar bok men fantastiska bilder!! Det är mönster på vantar och handledsvärmare. Det är gamla rekonstruerade mönster från hela Norge. Jag kan varmt rekommendera boken både som inspirationskälla och som mönsterbok. Jag som tvåänsstickar har hittat massor med mönster på ullbroderier som jag kan tänka mig använda på mina vantar. Just nu stickar jag ett par vantar i tvåtrådigt ofärgat ullgarn som jag tänkt att jag ska brodera på. Jag har hittat flera mönster i boken som skulle passa!

3 kommentarer:

MiA sa...

Hej AnnSofi!
Den där boken ser ju helt underbar ut. Jag älskar böcker som jag kan sitta och bläddra i, och hitta inspiration. Inte så ofta jag genomför något projekt exakt ifrån böckerna, utan mer att jag hittar färgkombinationer eller stiltips eller idéer på annat sätt. Det är mysigt.

Mysigt är också vårt hus. Kul att du ville titta in. Jo - vi tycker mycket om det :)

Önskar dej en skön helg!

handarbetaren sa...

Så sjuuukt fint det ser ut. in på önskelistan med detsamma.

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt med en ny blogg för mig...nu måste jag kika lite.
Kram Lotta