onsdag 5 november 2008

Tvåändsstickning, embossing och en tävling


Idag har jag varit på tvåändsstickningskurs. Det är så roligt! Det känns som om det var evigheter sedan jag var där. Vi har kursen varannan vecka för att man ska hinna sticka lite emellan. Sist kunde jag inte gå för vi hade kurs på jobbet så det blev lite extra långt emellan för mig. Jag har kommit lite längre på mina sockor. Jag tror att jag nu kan göra klart dem själv. Det är bara att sticka på och sedan göra hoptagningar så det ska nog gå bra.
Igår var jag och köpte en Embossing pistol. Man har den när man stämplar för att få själva stämplingen lie upphöjd. Man stämplar sitt motiv och har sedan på ett pulver över stämplingen och så värmer man det. Då smälter pulvret och det blir alldeles som en upphöjd stämpling. Jag brukar göra lite kort och det är då jag ska använda den. Jag har provat stämpla med guld färg och det gick bra men det syns inte så bra på kortet.
Gå in på Skapasaker och titta på allt fint som finns där. Du kan också delta i en tävling och vinna ett fint halsband. Tävlingen pågår till 9 november.

1 kommentar:

Unknown sa...

Har aldrig hört om tvåändsstickning. Låter intressant.

Roligt att du vill delta i vår Jultävling!

Kramis,