lördag 29 november 2008

Nya dukar och möjlighet att vinna en ullfilt

Visst är det härligt att det äntligen är advent! Vad mysigt det är när alla tar fram sina ljusstakar. I morgon ska jag på julskyltning. Det är så mysigt i våran stad. Vi har en gammal stadskärna i trä och när det är snö så känns det så gammaldags julit. Synd bara att det ännu inte finns någon snö. Den som kom för någon vecka sedan har smält bort. Jag tror vi är lovade snö men det kan lika gärna komma som regn eller blöt snö här och då kan det lika gärna få vara!

Jag har gjort två vävda dukar. En av gamla trasor i blått och en som jag har gjort av tunnt stränggarn. De kommer att passa på mitt bord. Jag gå och lär mig väva jag är inte så bra på det. Jag tycker det är kul, men lite svårt. Jag har ännu inte lärt mig alla moment innan själva vävningen. Det är mycket som ska göras innan man kan börja med själva vävningen.

Jag har hittat en tävling hos Brunkullan med Mosipperötter där man kan vinna en fin ullfilt. Så gå in här om du också vill vinna den.

Inga kommentarer: