onsdag 12 november 2008

En sjal och en lånad bok

Idag ringde min moster och berättade att hon jobbat två nätter (hon är avdelnings föreståndare så hon brukar bara jobba dagtid) så nu hade hon stickat sjalar så det var bara att komma och välja en. Om jag ville. Klart att jag ville!!! Jag valde en lila lurvig sjal.
När jag var där berättade jag att jag skulle vilja kunna sticka sockor. Jag blir så avundsjuk på dem som verkligen kan sticka (Dödergök, Ilesfin och Antfarm m.fl). De stickar så himla fina saker och helt underbara sockor. Jag kan inte sticka hälar!!!!!!!! Min moster lånade mig en bok ” Vantar, mössor, sockor & sjalar” som det finns lite sockmönster i. Det fanns också många fina vantmönster och tvåändsstickade både vantar och sockor. Jag ska verkligen försöka lära mig hälar!

3 kommentarer:

MiA sa...

Hej!
Vilken snäll moster du har!
Jag gillar inte heller att sticka sockor, mest för att jag inte gillar strumpstickor tror jag.

Önskar dej en bra dag!
MiA

Anonym sa...

Hej hej! Jag väntar med spänning på att se resultatet :) Den 25 november släpper dom 5:e säsgonen av One tree hill! /Ida

Anonym sa...

hej och tack för din länk till min blogg. Jag har ett bra tips för super-duper-enkla hälar; lägg upp och sticka som vanligt. När det är dax för hälen stickar man in en tråd över hälften av maskorna och fortsätter sen att sticka på. När tån är färdig, pillar man upp maskor under och över häl-tråden som man stickat i och sedan gör man samma ihoptagningar som för tån. Det blir riktigt bra, jag lovar!