söndag 23 november 2008

Några hjärtan i kras och några hela!


Vad fort man glömmer det man lovat. Efter förra helgen sa jag ju att jag aldrig ville baka igen. Det har jag redan gjort! Jag brukar baka pepparkakor med mina brorsbarn. Vi bakade igår och det gick riktigt bra. Det blev mycket kavla och smaka, men vi fick till några plåtar så det ska nog räcka till jul. Vi bakade inte ut all deg eftersom de tröttnade efter ett tag, så jag bakade upp resten av degen idag. När allt var upp bakat och gräddat la jag alla kakor på en plåt och så ställde jag den på skärbrädan. Jag tog sedan fram allt mitt kläde och började sy lavendelhjärtan. När jag var nästan klar med alla hjärtan reser jag mig upp från stolen och råkar putta till plåten med pepparkakor så de åker ner i golvet! Nu finns det inte många hela pepparkakor men väldigt snygga lavendelhjärtan! Jag sydde också en lavendelkudde och en nåldyna.

1 kommentar:

MiA sa...

Hej AnnSofi,
vilken otur med pepparkakorna...
Men - åh så snygga lavendelhjärtan! De gillade jag verkligen.

Önskar dej en skön kväll.
MiA