lördag 21 mars 2009

Äntligen klara!

Änligen ska vännen S få sina tvåänsstickade vantar! Jag hade helt glömt bort dem och hittade dem halv stickade i en kasse som jag haft med mig till jobbrt långt innan jul! Förlåt S!!
Mönstret som jag stickat efter finns i Berit Westmans "Tvåändsstickning grunderna". Jag har stickat med ett s-tvinnat garn från Bergå. Först kändes de lite små, men efter valkningen kunde jag forma till dem så nu tror jag att de ska passa. Hoppas S gillar dem. Hon har inte sett dem än!

4 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Urfina! S kommer garanterat att gilla dem.

VirkStina sa...

Härliga vantar!

Anonym sa...

Ja, visst är det mönstret fint! Jag blev positivt chockad av färgvalet!

Sunna sa...

Så fina vantar, nästa års utmaning måste bli tvåändstickning, ser så kul ut