onsdag 11 mars 2009

Efterlängtad bok

För ett tag sedan lånade jag den här boken på biblioteket Svensk slöjdkonst av Uuve Snidare. Den var rolig och inspirerande och jag ville verkligen ha den. Det blev aldrig av att köpa den, men så fick jag se att Cdon hade den med på bokrean och då kunde jag ju inte motstå den! I går kom den med posten!!
Det är slöjdare och konstnärer som berättar om sin produktion inom många olika hantverksområden.
Jag har stickat klart ett par handledsvärmare. Jag ska inte ha dem själv utan de är till en speciellperson. (Kan inte säga vem för jag vet att hon läser min blogg!!)
De är stickade i Marks & Kattens FAME. Jag tycker att det är ett jättehärligt garn. Eftersom jag inte är så duktig på att sticka, utan tycker det är bäst att sticka små saker på strumpstickor eller rundsticka tycker jag det är roligt med garnet för det blir så effektfullt!

5 kommentarer:

SF sa...

Jag fastnade direkt för layouten i din blogg, särskilt för rubriken med den knypplade spetsen i bakgrunden. Kul också med lite blandat, inte bara stickning.

Samtal från min trädgård sa...

Du kan väl visst sticka, de är jättefina pulsvärmarna. Det är inte, hur man gör, utan hur man mår under tiden man gör, som är det viktiga.

MiA sa...

Så vacker din knypplingsbild är!

linéa sa...

Vad mycket fint du gör!
Allkonstnär måste du vara.
Jag gillar oxå bilden på knyppling.
Skulle vilja prova det någon gång.
Kram
:-)

Unknown sa...

Så roligt att hitta denna sida i datorn.
Handarbete intresserar mig mycket så det är härligt att se de olika alster Ni åstadkommit.
Fick tips om detta i dag.
Söker mönster till JORDGUBBSGRYTLAPP, kan sända via datorn bild på den.
Tacksam om någon har beskrivning på den.