onsdag 4 mars 2009

Inga nya projekt

Nu har jag bestämt mig! Nu ska jag inte börja på några nya projekt förrän jag avslutat dem jag håller på med!
Jag håller på att sticka ett par vantar i freedom spirit som är ett ullgarn. De är stickade på stickor 6 och väldigt stora så det går fort att sticka dem. De ska bli tovade när de är klara. Jag tror faktiskt att garnet kommer att räcka precis! Jag brukar antingen köpa för mycket garn eller förlite!
När jag städade i min projekt korg så hittade jag ett par vantar som nästan var klara. Jag stickade det sista på dem i går. Jag har tänkt att jag ska brodera på dem, så nu ska jag försöka hitta på något som jag vill göra på dem. Det får bli någon slags blomma!

2 kommentarer:

Sunna sa...

Hur många gånger jag än försöker så lyckas jag aldrig göra klart allt, nu ser jag det som en tjusning att kunna välja vilket jag vill hålla på med, jättefina vantar du gör

Samtal från min trädgård sa...

Jag har en del Freedom Spirit liggande, men inte tänkte jag på att man kunde tova, så det var ju en idé.